Møte med en ny virkelighet.

Møte med en ny virkelighet.
Har du vært på forelesning med Egil Rian kan du her legge igjen en hilsen eller kommentar knyttet til forelesnigen.
Kritikk, ros, forslag og spørsmål er like velkomne.
Spørsmål vil om mulig bli besvart.
Det er selvfølgelig helt i orden om du vil være anonym.

19.08.10 Høgskolen i Nord-Trøndelag, Sykepleierutdanninga, Levanger

3 timers forelesning om mestring og habilitering i et familieperspektiv.
Ca. 70 studenter.
Nedlasting av dokumentasjon.

2 kommentarer:

  1. Takk for en flott forelesning, som både var rørende og tankevekkende. Du fikk formidlet mange gode poeng og disse vil jeg ta med meg videre i mitt yrke som sykepleier. Jeg vil spesielt trekke fram dine synspunkt om mestring og mestringsstrategier.
    Ditt eksempel om maratonløperen vs. 100 meter løperen ga et flott bilde på at vi mennesker er forkjellig og således trenger individuell tilrettelegging/ hjelp til å kunne lære å mestre.
    Det at jeg som framtidig sykepleier har forståelse for dette, vil gjøre det lettere å sette meg inn i pasientens og pårørendes livsverden og på en slik måte kunne være med på å realisere Vygotskys teori om en brattere vekstsonekurve.
    Spl.Stud. Frode Wiklund. - Kull 2008-2011 -

    SvarSlett
  2. En flott og rørende forelesning.

    SvarSlett